Jak promować w internecie swój lokalny biznes?

Firmy prowadzące działalność na skalę lokalną bardzo często mają tendencję do deprecjonowania roli internetu w przynoszeniu im wymiernych zysków. Dzieje się tak oczywiście dlatego, że właściciele takich przedsiębiorstw uznają, że w lokalnych społecznościach usługi dobrej jakości reklamują się same, a okoliczni mieszkańcy proponują je swoim znajomym, którzy następnie przekazują je dalej i tak to koło reklamy się toczy. Jest w takim podejściu jakaś doza racji, ale na pewno nie można obstawać przy zadowalaniu się zaledwie częścią klienteli, którą moglibyśmy uzyskać bez większego problemu dzięki internetowi. Biznes nastawiony na lokalną społeczność nie bierze bowiem pod uwagi takich sytuacji jak chociażby osoby przejezdne, które muszą szybko znaleźć konkretną usługę w mieście, żeby móc jak najszybciej ruszyć w dalszą drogę. To nie są w żadnym wypadku sytuacje jednostkowe. Okoliczności losowych jest zresztą na tyle dużo, że nie sposób ich wszystkich nawet wymienić, ale na pewno warto jest się nimi zainteresować. To jest tylko jeden z wielu powodów, dla których warto jest sięgnąć po pomoc internetu przy rozwijaniu swojego biznesu.

Google Maps, czyli przewodnik każdego turysty

Coraz częstszym widokiem na ulicach polskich miast są osoby przyjezdne, które spacerują chodnikami z nosem w telefonach, na których zazwyczaj mają mapę, dzięki której próbują się przedostać z punktu A do punktu B. Używają do tego najczęściej aplikacji Google Maps, ale są też osoby korzystające z opcji proponowanych przez Microsoft Bing czy Apple. W interesie dosłownie każdego przedsiębiorcy w okolicy jest zaistnienie na tych mapach, by osoby przechodzące ulicami miały świadomość, że za którymś rogiem znajduje się na przykład świetna restauracja czy sklep z intrygującym asortymentem. Co ciekawe, stronę naszej firmy w Google Maps możemy umieścić nawet bez zakładania właściwej strony internetowej. Aby to zrobić, należy wypełnić specjalną wizytówkę z informacjami o firmie, takimi jak nazwa czy numer telefonu, a także opcjonalny adres strony. Cały proces jest niezwykle intuicyjny, a jeśli zależy nam na wypadnięciu jak najbardziej atrakcyjnie, na pewno warto jest się pokusić o wrzucenie również kilku zdjęć naszego zakładu z zewnątrz i wewnątrz. Najbardziej imponującą, ale i dosyć drogą opcją jest możliwość opublikowania zdjęć zrobionych kamerą o zasięgu 360 stopni, dzięki której klienci będą mogli się za pośrednictwem swojego urządzenia wygodnie poruszać po wirtualnej wersji naszej firmy.

Facebook Ads, Google Ads, czyli o reklamie profilowanej

Specyfiką wielkich korporacji internetowych jest ich bardzo atrakcyjny model biznesowy, który polega na sprawiedliwej wymianie usług z reklamodawcami. Właściciele przedsiębiorstw płacą tym korporacjom, które następnie wykorzystują informacje handlowe udostępniane przez użytkowników, by skierować reklamy dokładnie do tych osób, które faktycznie mogłyby być nimi zainteresowane. Co więcej, standardem jest bardzo uczciwa praktyka zapłaty za kliknięcie, a nie wyświetlenie samo w sobie. Dzięki temu możemy mieć pewność, że każda kwota wydana na marketing za pomocą tych usług, jest w istocie jedną osobą, która wyraziła zainteresowanie asortymentem naszej firmy lub jej usługami. Taka reklama nie musi się przy tym wiązać ze szczególnie wygórowanymi kosztami.

Metody promowania lokalnego biznesu

Przedsiębiorstwo lokalne tylko pozornie wydaje się niemożliwe do ożenienia z internetem, który jest przecież społecznością osób z całego świata. Korporacje internetowe, które są w istocie gigantami współczesnego marketingu, bardzo dbają o to, żeby ich usługi reklamowe były atrakcyjne w takim samym stopniu dla prawdziwych tuzów rozmaitych branż, jak i dla tych mniej efektownych i bardziej skromnych biznesów. Podstawą ich filozofii jest obopólna korzyść, która nakręca dalszą współpracę, a co za tym idzie również dalsze, stabilne zyski. Na pewno warto jest zatem zainteresować się rozwiązaniami proponowanymi nam w różnych zakątkach internetu, ponieważ bywają one zaskakująco przyjazne i uczciwe.

Potrzebujesz pomocy w wypromowaniu swojego lokalnego biznesu? Napisz!

Podobne wpisy